Sam Fisher zpočátku zjišťuje, že jeho dlouhodobá
spolupracovnice Anna Grimsdottirová, která ho dosud zásobovala
klíčovými informacemi, se nachází v nebezpečí a proto znovu vstupuje
do organizace Third Echelon. Avšak ta už není tím, čím kdysi bývala.
Je plná nekompetentních osob a byrokracie, dává mu do mise nekompletní
zda chybné podklady, nevyhovující výbavu a neposkytuje mu nezbytnou
podporu v situacích vyžadujících rychlé rozhodování. Navíc se hrdina
dozvídá o třenice o politickou moc ve vedení Third Echelonu, takže si
domýšlí, že celá hrozba vlastně může pocházet zevnitř tajné služby.
Proto raději odchází a opětovně se stává uprchlíkům,
který se snaží Annu zachránit na vlastní pěst a dává přitom najevo své
city více než kdy předtím.
Splinter Cell Conviction se odehrává za ostrého denního
světla. Středobodem hratelnosti se stává fyzika, díky níž budete
často improvizovat a po vzoru Dead Rising používat rozličné předměty
po ruce - například uchopení obyčejné židle či zablokování dveří
posunutím nábytku (což principiálně zvládají i protivníci). Všechno jde
dokonce tak daleko, že všechny objekty nacházející se na scéně de facto
tvoří Váš inventář: ty menší jako zbraň, ty větší například k
zabarikádovaný se.
Zpracování bojů na blízko má nádech filmové série
Bourne. Můžete použít násilí jen na žoldáky nebo teroristy, zatímco
co stráže a nepohodlné civilisty pouze na nějaký čas zneschopníte
odporu. Běžní lidé však při přestřelkách obvykle raději utečou jako v
skutečnosti.
Ve hře najdete novou, dynamickou umělou inteligenci
nepřátele, kteří tentokrát reagují a chovají se pokaždé odlišně -
včetně přeskakování překážek a schovávání se za nimi ala Gears of
War.
Herní rozhraní obohatily dva prvky, které uvítají zejména
příležitostní hráči. Jednak výstražný metr, podle kterého zjistí, jak
daleko je Sam Fisher od prozrazení. Druhý je ukazatel takzvaného
hrdinského instinktu, který čas od času dovolí spatřit polohu protivníků
infračerveným viděním.
Žánrově zůstává pátý Splinter Cell steath akcí nejvíce
příbuznou Chaos Theory, ale už to není o desetiminutovém čekání ve
stínu na vhodný okamžik. Dějištěm je hustě obydlen a civilizovaný svět
(Bar, kanceláře, park s 300 lidmi ...), kde Sam splyne s davem, který
tak poslouží jako pohyblivý úkryt, například při nepozorovaného proniknou
kolem ochranky, níž nesmí ukázat svou tvář . Parametre: